جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

شهاب‌ سنگ‌ های سنگی (آئرولیت) و انواع آنها

  • تاریخ نشر : آبان 6, 1402
  • نویسنده : آسمان سنگ

شهاب سنگ‌ های سنگی (آئرولیت) بزرگترین گروه شهاب سنگ‌ ها هستند و تقریباً 95 درصد از تمام شهاب سنگ‌ های یافت شده را تشکیل می‌دهند. آنها از سنگ سیلیکاتی تشکیل شده اند که از مواد معدنی مانند اولیوین، پیروکسن و فلدسپار تشکیل شده است. شهاب سنگ‌ های سنگی می‌توانند از سیارک‌ ها، ماه یا مریخ سرچشمه بگیرند.

شهاب سنگ‌ های سنگی بر اساس ترکیب و ساختار آنها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • کندریت‌ ها: کندریت‌ ها رایج‌ ترین نوع شهاب سنگ‌ های سنگی هستند و حدود 86 درصد از تمام شهاب سنگ‌ های سنگی را تشکیل می‌دهند. آنها از مواد معدنی اولیه تشکیل شده اند که در زمان تشکیل منظومه شمسی تشکیل شده اند. کندریت‌ ها به 27 دسته فرعی تقسیم می‌شوند که بر اساس ترکیب و ساختار آنها طبقه بندی می‌شوند.
  • غیر کندریت‌ ها: غیر کندریت‌ ها حدود 14 درصد از تمام شهاب سنگ‌ های سنگی را تشکیل می‌دهند. آنها از مواد معدنی ثانویه تشکیل شده اند که در زمان تشکیل منظومه شمسی ترکیب شده اند. غیر کندریت‌ ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
    • آکندریت‌ ها: آکندریت‌ ها از مواد معدنی تشکیل شده اند که در شرایط مشابه با سنگ‌ های زمینی تشکیل شده اند. آکندریت‌ ها به چهار دسته فرعی تقسیم می‌شوند که بر اساس ترکیب و ساختار آنها طبقه بندی می‌شوند.
    • متازوئیت‌ ها: متازوئیت‌ ها از سنگ‌ های آذرین تشکیل شده اند که در اثر برخورد با یک سیارک یا شهاب سنگ دیگر تغییر شکل داده‌اند. متازوئیت‌ ها به دو دسته فرعی تقسیم می‌شوند:

شهاب‌ سنگ‌های سنگی یا آئرولیت از کجا می‌آیند؟

شهاب‌ سنگ‌های سنگی یا آئرولیت از سیارک‌ ها، ماه یا مریخ سرچشمه می‌گیرند.

  • سیارک‌ ها: سیارک‌ ها اجرام کوچکی هستند که در کمربند سیارک‌ ها بین مدار مریخ و مشتری قرار دارند. آنها از مواد سیلیکاتی تشکیل شده اند و می‌توانند از برخورد با یکدیگر یا با اجرام دیگر، شهاب سنگ‌ های سنگی تولید کنند.
  • ماه: ماه از سنگ‌ های سیلیکاتی تشکیل شده است. شهاب سنگ‌ های سنگی که از ماه سرچشمه می‌گیرند، معمولاً حاوی شواهدی از برخورد با شهاب سنگ‌ های دیگر یا جریان‌ های آتشفشانی هستند.
  • مریخ: مریخ از سنگ‌ های سیلیکاتی و آهن تشکیل شده است. شهاب سنگ‌ های سنگی که از مریخ سرچشمه می‌گیرند، معمولاً حاوی شواهدی از آب مایع در گذشته هستند.

شهاب‌ سنگ‌ های سنگی که از سیارک‌ ها سرچشمه می‌گیرند، رایج‌ ترین نوع شهاب سنگ‌ های سنگی هستند. آنها معمولاً از کندریت‌ ها تشکیل شده اند که از مواد معدنی اولیه تشکیل شده اند که در زمان تشکیل منظومه شمسی تشکیل شده اند. شهاب‌ سنگ‌ های سنگی که از ماه یا مریخ سرچشمه می‌گیرند، نادرتر هستند. آنها معمولاً از آکندریت‌ ها یا متازوئیت‌ ها تشکیل شده اند که از مواد معدنی ثانویه تشکیل شده اند که در زمان تشکیل منظومه شمسی ترکیب شده اند.

شهاب‌ سنگ‌ های سنگی می‌توانند به زمین برسند و سقوط کنند. آنها معمولاً با سرعت بسیار بالایی به جو زمین برخورد می‌کنند و در اثر اصطکاک با هوا گرم می‌شوند. این گرما باعث ذوب شدن و تبخیر سطح شهاب سنگ می‌شود و یک دنباله نورانی ایجاد می‌کند که به آن شهاب یا تیر شهاب گفته می‌شود.

شهاب‌ سنگ‌ های سنگی که به زمین می‌رسند، معمولاً در بیابان‌ ها یا مناطق باز یافت می‌شوند. آنها می‌توانند از اندازه چند میلی‌متر تا چند متر متغیر باشند. شهاب‌ سنگ‌ های سنگی منبع ارزشمندی از اطلاعات در مورد منظومه شمسی هستند. آنها می‌توانند برای مطالعه ترکیب و ساختار سیارک‌ ها، ماه و مریخ استفاده شوند. شهاب‌ سنگ‌ های سنگی همچنین می‌توانند برای مطالعه تاریخ منظومه شمسی استفاده شوند.

 

شرکت آسمان سنگ با بیش از چندین سال سابقه فروش در زمینه خرید سنگ های کلکسیونی ،سنگهای کمیاب و خرید سنگ قیمتی،شهاب سنگ با بهترین کیفیت و با ضمانت اصل بودن به مشتریان خود ارائه می دهد وشما مشتریان عزیز می توانید برای خرید سنگهای کلکسیونی ،خرید سنگ قیمتی، سنگهای کمیاب و شهاب سنگ با مراجعه به شرکت آسمان سنگ، سنگ های زیبا و اصل تهیه فرمایید.