جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

شهابسنگ پادری به ارزش ۱۰۰ هزار دلار …!

  • تاریخ نشر : مهر 18, 1397
  • نویسنده : آسمان سنگ

شهابسنگ ,شهابسنگ پادری, شهاب سنگ ,meteorite ,shahabsang,

شاید لازم باشد شما وقتی میخواهید یک درب را باز کنید و می بینید که برای بسته نگه داشتن آن از یک مانع سنگی استفاده شده ، نگاه دقیقتری به سنگ یندازید . کاری که آقایی بنام دیوید مازورک David Mazurek انجام داد و پاداش تیز بینی اش را  دریافت کرد .

او بعد از تحقیق بیشتر فهمید که سنگی که چندین سال برای نگه داشتن در استفاده میشده در حقیقت شهابسنگی است که حدود 100000 دلار ارزش دارد .

http://shahabsangha.ir

چطوراو متوجه شد که آن سنگ یک شهابسنگ است ؟

او در اوایل امسال (2018 میلادی ) گزارشی از دانشگاه مرکزی میشیگان در رابطه با فروش شهابسنگهایی با قیمت هزاران دلار در اسوشیتد پرس Associated Press دیده بود و دیدن این گزارش برای او این بهره را داشت که بتواند با ظاهر شهابسنگ ها اشنا شود .

اوپس از دیدن گزارش با خود گفت اگر سنگ من یک شهابسنگ باشد چقدر ارزش دارد ؟

اقای مازورک ، سنگ خود را به پروفسور مونا سیربسکو Mona Sirbescu، معاونت زمین شناسی دانشگاه مرکزی میشیگان نشان داد و او  گفت که این یک سنگ معمولی نیست ، این ارزشمند ترین نمونه ای است که من تا به حال دیده ام.

meteorite

http://shahabsangha.ir

و بدین ترتیب موضوع جالب شد . و هنگامی جالبتر شد که مازورک گفت: زمانی که در 30 سال پیش من انباری در ادمور Edmore خریدم این شهابسنگ نیز در آن بود در حالی که این شهابسنگ 10کیلویی ، حالا ششمین شهابسنگ بزرگ ایالت میشیگان محسوب می شد .

فروشنده این انبار گفته بود که این سنگ در دهه 1930 میلادی در حیاط پشتی انبار فرود آمده است .

قرار است آزمایش های بیشتری بر روی این شهاب سنگ انجام شود تا مواد تشکیل دهنده آن مشخص شود. مازورک هم گفته که من به اندازه کافی از این سنگ بعنوان پادری استفاده کرده ام و حالا بهتر است دنبال یک خریدار بگردم.

او گفته که بعد از فروش شهاب سنگ مذکور بخشی از درآمد حاصل را برای تحقیقات به دانشگاه میشیگان اعطا می کند.

در حال حاضر موزه کانس شناسی ماین   Maine و موسسه اسمیتزونیت Smithsonian  واشنگتن متقاضی خرید این شهابسنگ هستند. منبع

از این مطلب چه نتیجه ای میگیریم ؟

شاید گاهی شهابسنگ ها خیلی به ما نزدیک باشند . بهتر است آنها را بهتر بشناسیم تا بتوانیم در صورت دیدن آنها براحتی از آنها گذر نکنیم .

آموزش های این سایت ، برای اولین بار بصورت کامل همراه با عکسهای انواع شهابسنگ ها هم اکنون در بخش آموزشی شهابسنگ ها در اختیار شماست .

تا فرصت هست از آنها استفاده کنید.

شرکت آسمان سنگ با بیش از چندین سال سابقه فروش در زمینه خرید سنگ های کلکسیونی ، سنگ‌ های کمیاب و خرید سنگ قیمتی ، شهاب سنگ با  بهترین کیفیت  و با ضمانت اصل بودن به مشتریان خود ارائه می دهد و شما مشتریان عزیز می توانید  برای خرید سنگ های کلکسیونی ، خرید سنگ قیمتی  ، سنگ‌های کمیاب  و شهاب سنگ با مراجعه به شرکت آسمان سنگ،  سنگ های زیبا و اصل تهیه فرمایید.